Kontenerowiec One Orpheus uderzył w środę w most pontonowy na wschodniej przeprawie Kanału Sueskiego. Ruch nie został wstrzymany, a statkowi przywrócono pływalność.
W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie (I Etap). Z kolei istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany i pogłębiany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
Rząd Rumunii wybuduje we współpracy z władzami Mołdawii most pontonowy na granicznej rzece Prut w celu usprawnienia transportów towarowych z Ukrainy, głównie zboża.
Francuska sieć wodna jest rozbudowywana. Największym projektem jest obecnie budowa dostępnego dla dużych barek połączenia zlewisk Sekwany i Renu. Kluczowym elementem tej inwestycji jest budowa 107-km kanału Sekwana-Północna Europa. Koszt inwestycji to 5,1 mld euro (ok. 24,2 mld złotych). Kanał będzie miał głębokość 4,5 metra i szerokość 54 metry.
Rosja zaczęła prace przy budowie mostu pontonowego przez Dniepr w Chersoniu, obok uszkodzonego mostu Antonowskiego, co zwiększy przepustowość w porównaniu z obecną przeprawą promową - przekazało we wtorek brytyjskie ministerstwo obrony.
W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie, a istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
W poniedziałek 21 marca br., na pokładzie jednostki Urzędu Morskiego w Gdyni Hydrograf-17, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Grzegorz Witkowski odbył roboczy rejs po rzece Elbląg, na odcinku, na którym aktualnie prowadzone są prace w ramach drugiego etapu budowy nowej drogi wodnej. Ten etap inwestycji polega na obudowie brzegów rzeki Elbląg na długości około 10,5 km, przebudowie kolizji teletechnicznych oraz energetycznych, a także wykonaniu odcinka drogi powiatowej i mostu obrotowego nad rzeką Elbląg.
Ogłoszony będzie nowy przetarg na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Wiślany, poprawiający żeglugę jednostek przez budowany przekop Mierzei Wiślanej - podał PAP Urząd Morski w Gdyni. Obecne postępowanie zostało unieważnione.
Pogrążanie ścianek szczelnych na nabrzeżu Czeskim i roboty kafarowe na nabrzeżu Norweskim i Duńskim. Poza tym budowa platformy na wyspie Ostrów Mieleński. Te prace są właśnie wykonywane w Porcie Szczecin, w ramach projektu, który ma poprawić dostęp do portu w rejonie Kanału Dębickiego.
Prace przy drugiej części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską nabierają tempa. Co się dzieje na budowie?
Certyfikat uznania The Nautical Institute dla symulatora CTV z Centrum Nowych Kompetencji
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Gaz-System zakłada, że najwięcej gazu prześle w latach 2030-2032
Efektowne wysadzenie byłego tankowca podczas amerykańsko-filipińskich ćwiczeń
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem